söndag 6 mars 2016

Bokmaskarnas skämskuddar

Kulturkollo undrar över våra skämskuddesvanor i veckans utmaning och Bokmaskarna svarar som följer:

CB:  Vad gäller litteratur är det nog Anaïs Nin-böcker och annan mer erotisk litteratur. Tv-serier har jag nog inget för tillfället då vi har väldigt få kanaler, men jag vet för typ 10 år sedan så köpte jag Big Brother på play så att jag kunde kolla på det live. Satt och pluggade samtidigt som det stod på, fantastiskt fånigt och meningslöst!

AR: Litteratur som krävde skämskudde på spårvagnen när jag läste den där Fifty shades of gray. TV-serie: när jag var hemma med A fastnade jag i Hem till gården. Det gick när jag ammade. Värdelöst...


AG: Håller med AR. Jag lyssnade på den på bussen och var ständigt orolig att någon skulle höra stönen utifrån mina läckande hörlurar. Men, den mest skämmiga erotiska litteraturen jag läst, som H gav mig på skämt (?) vid något tillfälle, har jag glömt titeln på, och gjort mig av med illa kvickt (efter att ha läst den .)


Mrs E: Jag kan inte riktigt komma på något jag skäms för, läser inget som jag anser är skämmigt eller pinsamt och jag kollar ju knappt på tv så det finns inget där heller. Däremot kan jag ibland behöva skämskudden framför ögonen när jag ser vissa romantiska komedier - ni vet när tjejerna gör något överdrivet pinsamt i sådana filmer. 

En skämskudde-crush på någon kändis? Ja det skulle väl vara för några år sedan då när jag dreglade ihjäl mig över "Mike" och "Puck" i Glee, eller ännu värre, när jag i 25+ åldern blev "besatt" av Zac Efron i High School Musicalfilmerna. Mina senaste crusher (i somras) var iaf äldre; Channing Tatum och Bradley Cooper.

2 kommentarer:

  1. Det där med erotiska ljudböcker - det skulle vara pinsamt på riktigt för mig :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, nu minns jag... jag köpte också Big Brother på play, men det var typ andra säsongen. Då när det fortfarande var ganska bra :)

    SvaraRadera