söndag 22 maj 2022

Run Rose Run




När man får veta att Dolly Parton skrivit en spännande bok - ja, då läser man den! Det här är en spännande och snabbläst bok. Det är lätt att gilla karaktärerna, speciellt Ruthanna som påminner väldigt mycket om Dolly Parton herself, och det är detaljerade beskrivningar så jag tror att jag sett en film istället för läst en bok. Jag älskar också att Parton har gjort ett soundtrack till boken, speciellt titellåten satte sig snabbt i skallen och jag går och nynnar på den rätt ofta. 

Boken handlar om en ung kvinna som flyr från sitt förflutna - och hon visar sig vara både begåvad, smart och stark. Av en händelse råkar hon tigga till sig ett gig på en bar som visar sig ägas av Ruthanna - en stor countrystjärna som försöker gå i pension. 

Det är så mycket i boken som känns Parton och samtidigt har den typiska spänningselement och jag vill bara läsa mer för att få veta vad som händer. 

Rekommenderas varmt - både bok och soundtrack!

Betyg: 😍😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar