lördag 21 maj 2022

Birdy Finchs nya liv



Ibland står en bok framme på bibliotekets tipshylla och något med den bara skriker ”hej, ta med mig hem, läs mig, du kommer gilla mig!” Den här boken gjorde det så Birdy Finch fick följa med mig hem. Jag är väldigt glad att hon gjorde det. 

Birdys liv är lite struligt och när kompisen fått ett jobb som hon ber Birdy att hjälpa henne att dra sig ur så tar Birdy och åker dit i kompisens namn - och behåller jobbet. Det visar sig dock vara lite mer komplicerat än att bara låtsas vara kompisen - kompisen är en av landets bästa sommelier och ska hjälpa till att vända den lilla restaurangen till att bli en finkrog. 

Så mysig bok! Jag vill också lära mig om viner och flytta till Skottland nu. Jag gillar verkligen karaktärerna - de har alla saker att jobba med och känns trovärdiga. 

Jag rekommenderar verkligen boken, men man blir rätt vinsugen… 

Betyg: 😍😍😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar