tisdag 21 december 2021

The shambling guides av Mur Lafferty


 Alltså, jag har länge haft dessa olästa i hyllan - varför vet jag inte för jag köpte dem eftersom jag älskade omslagen samt att en av mina favoritförfattare, Gail Carriger, rekommenderade hennes böcker. Böckerna är roliga, spännande, annorlunda och helknäppa - men samtidigt så köper jag handlingen rakt av och tänker att wow, så här kanske det är...

Spännande, underhållande och väldigt intressant om en människa som jobbar med att skriva en guidebok för icke-människor. Hennes chef är vampyr, hon riskerar att bli förförd av sin övernaturliga sexbomb till kollega och dessutom verkar någon ha skapat en konstruktion av hennes fd pojkvän. Något hotar Zoë och New York - och jag vill bara läsa mer!

Andra boken är lika bra som första boken - här får vi hänga med till New Orleans och allt spännande som händer där när Zoë ska försöka skriva en bok, hantera sina nya upptäckter om sig själv, komma över att hennes pojkvän håller på att bli en zombie och samtidigt försöka leda en massa övernaturliga varelser som inte vill jobba för en människa. Rolig, spännande och härlig läsning!

Jag älskade de här böckerna! De är snabblästa, underhållande och det händer mycket - de är också väldigt oförutsägbara. Det enda negativa är att det bara finns två av dem - de kunde lätt blivit en längre serie. 

Är du ett fan av Carrigers Soulless-serie så kommer du att gilla den här också. 

Betyg: 💝💝💝💝💝 och 💝💝💝💝💝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar