onsdag 29 december 2021

Last night



För flera år sedan läste jag min första bok Mhairi McFarlane och jag gillade den inte alls. Jag blev väldigt förvånad för alla hade berättat för mig att jag skulle älska hennes böcker - de var helt i min smak. Så läste jag en (kommer helt ärligt inte ens ihåg vilken) och kände att ”nej, det här har jag läst förut”. 

Som den envisa unge jag ibland är så bestämde jag mig för att jag såklart inte skulle läsa mer av henne, hon var ju inte bra. Det var ju dock så att alla andra fortsatte tjata om hur bra hon var… För något år sedan köpte och läste jag henne igen och älskade. Okej, hon måste få fler chanser. 

När Last night dök upp på Pocketshop så köpte jag den direkt men sedan tog det en stund innan jag fick läst den. Wow, inte alls vad jag hade förväntat mig historemässigt. Jag blev knockad och kunde inte sluta läsa. Så sorglig, så fin och så spännande! Läs den! 

Betyg: 💝💝💝💝💝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar