fredag 12 mars 2021

Bokbubblar om Midnattsbiblioteket





För några helger sedan körde jag upp till Jönköping över dagen och då passade jag på att lyssna på Matt Haigs Midnattsbiblioteket eftersom den skulle diskuteras med Bokbubblarna veckan efter. 

Jag blev väldigt tagen av boken och gillade den starkt. Jag gillar det filosofiska i att alla våra val ger olika versioner av våra liv och i den här boken får vår huvudroll en chans att testa sina olika liv och se om det kunde varit bättre. Visst är det så att man kan ångra saker och ångra en del val man gjort men det blir kanske också en trygghet (eller tvärtom) när man tänker att då hade man inte varit där man är idag. För mig kändes det bra att tänka att gräset inte alltid är grönare på andra sidan och att hur små saker man än gör så kan det ha stor effekt på dem omkring oss. 

Betyg: 💝💝💝💝💝

Bokbubblarna hade lite olika tycke och tankar men jag har för mig att de flesta var positiva till boken. Som alltid är det trevligt att få prata böcker en stund, även om vi såklart saknar att träffas. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar