söndag 28 februari 2021

Klubben för lyckliga slut



Alla de där promenaderna jag tar nuförtiden kräver god lyssning och Caroline Säfstrand har skrivit en väldigt fin bok om olyckliga människor som hittar tillbaka till sig själva och förstår hur de ska gå vidare efter att, i vissas fall något ofrivilligt, ha gått med i en skrivklubb. I den här skrivklubben jobbar man mer med sig själv och sin acceptans över livet än med att utveckla sitt skrivande. 

Jag gillar att läsa om personerna och miljöerna är även de fint beskrivna - jag vill också ha ett orangeri i anslutning till mitt sovrum. Jag tycker nog mest om Lisbeth, som känner sig dum för att hon köpt en färgglad kofta när hon redan har en grå. Det ger hopp när hennes berättelse utvecklas och jag ler när jag lyssnar. 

Dejt här är bok som får mig att tänka till kring livet och hur vi alla kan få lyckliga slut - men lycka är inte samma för alla. 

Betyg: 💝💝💝💝💝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar