söndag 15 mars 2020

Som en öppen bok


Jag fick tipset av Therese från min bokklubb om att den här skulle vara rolig och passande - den handlar ju om en svensklärare 👍🏻

Jag läste den på min Storytel Reader och ja, den var rolig och passande! Iofs är Claras liv lite mer struligt än mitt men oj vad jag rekommenderar den här om du behöver något annat att tänka på (vilket vi väl alla behöver just nu). 

Boken börjar med att Clara är ute med sitt ex och får en lista över saker han inte uppskattade hos henne. Det visar sig snart att Clara ofta blir lite överkörd och låter andra ge henne oförtjänt skit. Hon träffar en gammal skolkärlek och tror att livet blivit bättre - men falska sjukskrivningar, en galen familj och systerns nya pojkvän som verkar alldeles för bra för henne... ja, hur ska hon förhålla sig till allt? 

Visst stör jag mig lite på Clara, men jag älskar också hennes engagemang! Hon brinner för läsning och för att nå sina elever och hon vill ju egentligen bara att alla ska ha det bra. Hennes chef och kollegor gör mig otroligt frustrerade - finns det verkligen sådana människor? (Tyvärr gör det nog det men jag har haft turen att inte jobba med dem). Suck!

Jag vill verkligen rekommendera boken - helt underbar! 

Betyg: 👩🏼‍🏫👩🏼‍🏫👩🏼‍🏫👩🏼‍🏫👩🏼‍🏫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar