tisdag 6 augusti 2019

Daisy Jones & the six


När Bokbubblarna i våras läste Evelyn Hugos sju äkta män så upptäckte jag att jag hade flera av Taylor Jenkins Reids böcker sparade i min Storytelhylla. Jag hade hört att just den här skulle vara bra att lyssna på så då gjorde jag det. 

Den var bra att lyssna på! Boken är skriven som en intervju med ett gammalt rockband och i uppläsningen är det skönt nog olika skådespelare i alla rollerna vilket gör den trovärdig - såpass att man nästan glömmer att det är en fiktiv berättelse. 

Den kretsar kring den mytiska Daisy Jones och hur alla påverkades av henne och framförallt hur bandet hon plötsligt joinade påverkades. Kemin mellan henne och sångaren, drogproblem, syskonrivaliteten, oroligheterna i bandet - allt framställs som äkta och på slutet finns en twist jag inte var beredd på. Det känns inte alla otroligt att det här skulle kunnat vara på riktigt och jag gillade verkligen den här berättelsen. 

Ta dig tid och lyssna på den! 

Betyg: 🎤🎤🎤🎤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar