måndag 5 augusti 2019

Nu har jag också läst Eleanor Oliphant



Ja, det här var ju en snackbok som alla verkade älska och jag började på den men slutade snabbt - inte alls min grej. Så tipsade min vän på Pocket shop om den och sa att jag måste ge den en chans till så jag köpte den och fick till slut läst den.

Nja, jag älskar den inte, jag tycker inte att den är så fantastisk som den blåsts upp till - men ja, den var bra. Det är ju bara det att först är Eleanor så himla låst och stel och sedan blir boken bara så fruktansvärt tragisk och det föll väl inte riktigt mig helt i smaken.

Jag har tidigare i år läst The cactus som jämförs lite med den här - och ja, jag förstår jämförelsen. En kvinna som älskar sina rutiner och där allt rubbas plötsligt och det då visar sig finnas massor av skäl till att hon är som hon är. Båda böckerna är bra men med ett stort men...

Betyg: 👍👍👍👍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar