onsdag 29 maj 2019

Yrsel



För ett tag sedan såg jag den här boken på Instagram - man hade en chans att få hem den signerad att läsa - jag har ju börjat gilla spänningsromaner så jag anmälde mig och hade turen att få ett ex. 

I söndags lade författaren, Annika Widholm, ut en spellista till boken som hon skapat på Spotify. Jag älskar sådant och slängde mig över både spellistan och boken. Båda visade sig vara riktigt bra!

Det här är en riktigt spännande bok med en lätt krypande känsla över sig. Clara och Marcus träffas när han redan är gift, men när boken börjar så lever de tillsammans i hans fd. sambos lägenhet ihop med hans barn. Clara skriver på sin uppsats hela dagarna men börjar plötsligt att bli yr och svimma lite varstans och när hon vaknar har hon ofta förflyttat sig och har inget minne av vad som hänt. Hon känner konstiga dofter i lägenheten, barnen beter sig konstigt och vem är det som förföljer henne? 

Jag blev fast från första sidan och slukade boken på två dagar. Igår kväll låg jag jämte min tvååring i en akrobatisk ställning för att han skulle somna medan jag läste i månljuset som kom in förbi rullgardinen. Då vet man att boken är fängslande 😉

Jag rekommenderar den starkt, snabb och spännande läsning! Tack för boken och tack för spellistan - jag rekommenderar den med! 

Betyg: 😬😬😬😬😬

2 kommentarer: