fredag 3 maj 2019

Helgfrågan v. 18 - bokträffar



Den här veckan undrar Mia, som jag träffade i lördags på bokträffen i Jönköping, om vi brukar träffa andra boknördar eller om vi skulle vilja? 

Jag har sedan nio år tillbaka varit med i Bokmaskarna och vi träffas en gång i månaden och pratar... ja, mestadels faktiskt om livet, jobbet, familjen, men vi läser också en bok och pratar lite om den. Vi är fyra vänner som började som kollegor så det blir lätt prat om annat. Jag är väl kanske storläsaren, eller iaf den som sitter på stor koll om villa böcker som är ”heta” och intressanta - men de andra har definitivt utvecklats på de områdena över åren.

I åtta år har Bokbubblarna hållt på. Vi växer och frodas fortfarande och är snabba på att värva medlemmar ur #boblmaf som flyttar till västkusten. Vi pratar alltid böcker och och kultur och annat boknördigt. Flera av oss bloggar och vi drar igång roligheter för både oss och andra (Läsretreatet i Varberg t.ex.) 

Som om inte det här räcker så åkte jag ju nu i helgen upp till Jönköping för att vara med på den senaste bokträffen där och det lär bli fler besök - det är faktiskt något speciellt med att få träffa likasinnade och få nörda ner sig i det man älskar ❤️

Här är halva delen av Bokbubblarna representerade. Vi måste uppenbarligen börja ta bilder oftare 😉



Bonusfrågan handlar om tårtor men eftersom jag aldrig varit mycket för tårta (kan inte äta grädde) så hoppar jag över frågan.

13 kommentarer:

  1. roligt med bokcirkel är ju att man utmanas att läsa böcker man inte tänkt på

    SvaraRadera
  2. Ja det är något speciellt med likasinnade och så är de så trevliga med.

    SvaraRadera
  3. Kul med bokcirklar. Är ingen tårtamänniska, äter hellre paj eller kladdkaka.

    SvaraRadera
  4. Läsretreat är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Håll utkik runt november, då brukar vi börja ta emot anmälningar.

      Radera
  5. Eftersom hela min familj läser mycket så blir det automatiskt en hel del boksnack!

    SvaraRadera
  6. Låter trevligt med så mycket bokprat. Skulle vilja åka på film- och läsretreat någon gång. Nördigt deluxe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen nördigt deluxe - och så trevligt! Håll utkik och häng på!

      Radera
  7. Alltid trevligt när folk med gemensamt intresse kommer samman, oavsett om det sker "irl" eller via nätet.

    SvaraRadera