onsdag 25 september 2013

Kär i en bok

Jag älskar inredningsböcker - har gjort sedan jag var tonåring och drömde om att flytta hemifrån. Nu bor jag i ett stort, (snart fint), hus och kan inreda precis hur jag vill (typ) och fortfarande älskar jag att bläddra i inredningsböcker för att få idéer och inspiration.

När jag fick hem Ida Magntorns Urban Vintage slängde jag mig över den och sedan spenderade jag kvällen med att sucka högt i soffan. Åh vad jag vill bo så! Jag vill ha nästan samtliga stilar som presenteras, jag vill resa, skaffa en liten etta någonstans och spendera dagarna med att fynda udda små skatter.

Bilderna, tipsen, låt-, film- och bokförslagen - jag älskar allt med den här boken! Den är uppdelad i fem delar - Paris, London, New York, Los Angeles och Köpenhamn. Till varje del får du ett soundtrack - to get in the mood, lite typiska objekt, tips på bra loppisar samt film- och läsinspiration.

Åh, jag vill vara en Paristjej - men jag är inte romantik, spetsunderkläder och fågelburar. Tyvärr.

Gamla lampfötter och porslinshundar nämns som typiskt London - det återfinns i mitt hem. Älskar att fynda gamla lampfötter!

New York har jag aldrig varit i men bilderna från en vindsvåning får mig att drömma mig bort...

Los Angeles lockar mig inte, kanske är det för att det är den inredningsstil som matchar mig minst.

Köpenhamn och jag passar ganska bra ihop, och dessutom är det ju nära nog för att jag faktiskt skulle kunna ta tåget över och gå på någon av de loppisar som det tipsas om.

Tack Norstedts för rec.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar