onsdag 7 augusti 2013

Fjärilseffekten

Jag har tidigare läst någon av S-böckerna av Karin Alvtegen och den föll mig inte i smaken, så när Bokbubblarna bestämde att läsa hennes senaste, Fjärilseffekten, såg jag inte fram emot det.

Så fel jag hade.

Vi får följa tre olika personer fem månader innan en stor olycka. Vi får veta att något har hänt i deras liv, något som förändrar dem och sedan, kapitel efter kapitel, nystas hemligheter och förhållanden upp i en härlig fjärilseffekt. Det är lite spännande att se hur något litet kan orsaka något mycket större, självklart börjar jag även tänka på egna val jag gjort i livet och hur det kan ha påverkat andra.

Jag tyckte väldigt bra om boken och tycker att den höll spänningen uppe alldeles lagom. Ska bli kul att träffa Bokbubblarna imorgon och diskutera den.

Tack Brombergs för rec.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar