onsdag 29 augusti 2012

The peach keeper

The peach keeper av Sarah Addison Allen - återigen en bok om mystiska hemligheter i Amerikas söder. Den här handlar om Willa och Paxton - två väldigt olika kvinnor i en liten stad som inte vill ha med varandra att göra. Deras farmödrar brukade dock vara bästa vänner förr i tiden och delar en mörk hemlighet. När Willas gamla släkthus ska restaureras hittas ett skelett - och efter det är livet sig aldrig detsamma för några av invånarna i staden.

Jag tyckte om boken men jag blev inte lika imponerad som jag blev av hennes The girl who chased the moon. Kanske läste jag dem för tätt inpå varandra, kanske var bara den här inte lika bra.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst hennes Garden spells (eller Förbjuden frukt som den så dåligt heter på svenska) och den var riktigt bra. Jag har länge tänkt läsa något mer av henne men inte kommit mig för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst alla förutom just Garden spells (har den hemma) och gillar hennes böcker skarpt.

      Radera