onsdag 30 mars 2016

The beachside guest house


När läshögen inte lockar och allt går trögt är det alltid bäst att ta tag i en feelgoodig hyllvärmare som man bara vet att man kommer älska. 

Vanessa Greenes böcker har inte bara fantastiska omslag men har lika fina innehåll. Tre vänner återförenas när en av dem köper det hotell som de bodde på i Grekland när de var tonåringar. Om att växa upp, lära känna sig själv och att inte ge upp - eller att faktiskt inse att enough is enough. 

Jag stör mig liiite på karaktärernas tröghet, en av dem misshandlas psykiskt av sin pojkvän men tycker att han är det bästa som hänt henne. Jag vill bara hoppa in i boken och ruska till henne - "fatta vad han håller på med!" vill jag skrika. 

Men men, den bjuder med mig på en Greklandssemester och det är ju inte fy skam. Lättläst, mysig och precis vad jag behövde för att kicka igång lovläsningen. #Lindaläser2016

2 kommentarer: