måndag 4 april 2022

The Soul of an octopus



Den här boken dök upp i mitt flöde då en annan bokbloggare (Siv) hade läst den och jag blev nyfiken. Jag är så glad att man kan hitta inspiration hos andra läsare för åh, det här var en treat! 

En fascinerande bok om bläckfiskar och människorna som älskar dem. Som läsare får du följa upp och nedgångar i både bläckfiskarnas och personalens liv - det är så fina vänskaper vi får läsa om. Jag blir själv väldigt nyfiken på bläckfiskar - de är magiska 🦑

När jag läst färdigt boken såg jag den underbara dokumentären ”Bläckfisken och jag” som finns på Netflix - de har inte med varandra att göra men de handlar båda om bläckfiskar och hur de kan påverka oss människor. 

Ja, vad kan man säga, jag blev lite smått besatt av bläckfiskar efter det här och kan tänka mig att läsa mer. 

Betyg: 😍😍😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar