onsdag 23 mars 2022

Livsregler för en medelstor get



Till senaste träffen med Bokbubblarna skulle vi läsa den här boken med den underbara titeln. Tyvärr kunde jag inte sedan vara med på mötet, men boken var väldigt snabbläst så det var ingen större skada skedd. 

Trots att den gick snabbt att läsa vill jag veta mer under hela läsningen. Det är en fin berättelse om människor som alla bär på olika bagage och hur de hittar varandra och sig själva längs vägen. Det är lite kul att den utspelar sig delvis i närheten av där jag bor nu och också där jag växte upp. 

Språkmässigt var den svår att läsa för mig som språklärare. När vi får följa en av karaktärernas perspektiv så är det korta, ofullständiga meningar och ja, jag förstår att det är ett stilistiskt knep men ändå - jag vill bara fram med rödpennan och rätta 🤣 Är det någon mer som känner igen sig i det? 

Betyg: 😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar