torsdag 20 maj 2021

Je m’appelle Agneta



Alltså, en sådan pärla! Den här boken lyssnade jag på medan jag målade om lite möbler här hemma och det var perfekt underhållning. Agneta har tröttnat på att vara en osynlig Swishmaskin och tar hastigt och lustigt ett au pair-liknande jobb i Frankrike åt en pojke. Pojken visar sig dock vara en gammal konstnär som har problem med minnet. Jag skrattar och gråter om vartannat under lyssningen - det är så härligt att få följa Agneta på hennes äventyr och jag vill så gärna att allt ska bli bra och att hon ska trivas med sig själv. En bonus är väl att jag blir väldigt sugen på att rymma till Frankrike och pimpla vin hela dagarna - perfekt att få drömma sig bort lite. Boken är fylld med mer och mindre charmiga karaktärer. 

Det här är en bok jag rekommenderat till flera - så nu tipsar jag dig också om den!

Betyg: 💝💝💝💝💝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar