måndag 31 maj 2021

Confessions of a forty-something f##k up



För snart 20 år sedan läste jag min första bok av Alexandra Potter (Who’s that girl?) och jag älskade den! Jag köpte alla hennes böcker och läste och njöt. Hennes böcker var precis vad singeltjejen jag var då behövde och då hennes böcker hade en släng av magisk realism var de perfekt läsning för att drömma sig bort men ändå kunna känna igen sig till viss del. 

Nu är Potter tillbaka med en ny bok (och nu finns hon översatt i Sverige dessutom!) och nu är den magiska realismen och 20-åringarna borta. Nu är det en kvinna i 40-årsåldern som inte riktigt har ordning på livet och ja, jag kan fortfarande känna igen mig. Jag må ha ett annat liv än vad Nell har, men tro mig, jag känner också att jag inte har koll på allt och jag undrar också när jag ska växa upp och bli sådär ordningsam och ”vuxen”. 

I den här boken får vi lära oss att allt inte alltid är som det ser ut på sociala medier (nähä 🤪), att man inte har det perfekta livet bara för att man är gift och har barn (nähä 🤪) och att vänskap inte har med ålder att göra. Jag älskar karaktären Cricket, en åttioårig änka som livar upp Nells tillvaro. 

Jag varvade att läsa och lyssna på den, den finns nämligen inläst på Storytel av den fantastiska Sally Phillips (hon som bl.a. spelar den svärande kompisen i Bridget Jones). Det må vara en tjock bok men den går snabbt att läsa för den är riktigt härlig! 

Rekommenderas! 

Betyg: 💝💝💝💝💝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar