måndag 4 november 2019

The bookish life of Nina Hill

I somras gick jag in på Pocket shop och såg en bok som bara skrek "LÄS MIG!" så jag var ju faktiskt tvungen att köpa den... Jag är såååå glad att jag gjorde det för åh, så underbar den var.



Först blev jag lite orolig när jag läste baksidestexten - skulle det här vara ännu en Eleanor Oliphant-liknande bok*? Men nej, jag behövde inte oroa mig, den här var inte som den.

Nina Hill älskar böcker och hon älskar sitt organiserade liv. Dagarna är fulla av jobb i bokhandeln,  olika bokklubbar hon driver och så är hon och hennes vänner med i olika pub quizar där de har ett gäng som de oftast kämpar mot. En dag rubbas dock hennes planer; bokhandeln håller på att gå i konkurs, killen i motståndarlaget verkar flirta med henne och till råga på allt verkar hon hennes okända far ha dött och lämnat efter sig en rejäl familj - något som kommer lite som en chock för Nina som varit ensambarn hela livet...



En stor del av handlingen är dock en kärlekshyllning till böcker och läsning och det gör boken väldigt lätt att ta till sig för mig. Jag älskade varje sida och njöt av läsningen hela vägen. Det här är definitivt en bok för alla oss bokälskare!

Betyg: 📓📓📓📓📓

* Jag vet att nästan "alla" älskade Eleanor Oliphant men jag hade lite svårt för den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar