måndag 16 april 2018

Unmasked - om Andrew Lloyd Webber



För några veckor sedan var jag på konserthuset i Gbg och såg en hyllning till ALW. Jag älskar hans musikaler - speciellt Fantomen på operan. När jag dagen efter hittade hans memoarer på Storytel så visste jag att jag ville lära känna mannen bakom dessa mästerverk bättre. 

Det är nästan lite synd att Webber bara läser in förordet själv, jag hade velat höra hans röst rakt igenom de elva timmarna boken tar (ca 8 när man kör på högre speed som jag). Han är rolig, driver med sig själv och jag gillar att lyssna på honom. Visst är det mycket name dropping osv och jag lyssnar väl inte lika uppmärksamt alla timmar men det är galet vad han hunnit med och det är väldigt kul att lyssna på hur musikalerna kom till. Jakten på den perfekta Evitan, kärleken till Sarorna och vänskapen med Rice. 

Nu var ju dessa memoarer endast första halvan - kommer det en andra halva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar