lördag 3 februari 2018

Jag är på läsretreat



Igår var det äntligen dags för årets omgång av Bokbubblarnas läsretreat. Vi startade detta fantastiska förra året och eftersom det blev succé så gör vi om det i år igen (och nästa, och nästa osv). 

Kl. 16 kom Sofie och hämtade mig, inte för att jag var färdigpackad eller så... En liten resväska och fyra tygkassar senare behav vi oss mot hotell Gästis i Varberg där vi bokat ”bokälskarpaketet”. Vi är runt femton boknördar som träffas den här helgen och vi ska mestadels läsa, äta, spaa och prata böcker. Vill man spana in oss på Instagram så sök på #böckerbubbelbabbel



Jag vet inte riktigt när jag tror att jag ska få tid till att läsa alla böcker jag tog med, speciellt eftersom hotellet också är fullt med böcker. Penisboken stod i rummets hylla och konstigt nog har den redan blivit bläddrad i...







På kvällen gick vi till Pinchos där jag fick bränd mat men väääääldigt goda passionsmojitos. Drog med mig Västmanländskan ned i träsket 👍🏻





Efter middagen samlades några av oss på mitt rum, drack lite bubbel och babblade om böcker. När alla gått låg jag och läste i Det är bara att springa och blev sugen på maraton. 

1 kommentar:

  1. Och den där Västmanländskan var verkligen svårövertalad😉

    SvaraRadera