fredag 23 februari 2018

Geek parenting - en skön föräldraguide



Jag har länge dreglat över den här boken och tillslut köpte jag den åt mig själv och sa till svärmor att jag kunde få den i födelsedagspresent från henne. Smart drag :-)

Det är en charmigt härlig bok om hur man kan tänka när man lever i en familj - den tar upp vänskap, fostran och annat nyttigt och den gör det med hjälp av tex Doctor Who, Thor & Loki, Tillbaka till framtiden, smurfarna och Star Wars. Tv-serier, böcker och filmer vi känner till (och älskar, varför annars köpa den här boken?) får visa hur man kan hjälpa sina barn att bli (någorlunda) vettiga varelser. 

Jag älskade boken och tycker att den är underhållande och samtidigt viktig - det är allvar i råden även om de kommer förklädda i nördiga referenser. 

Jag upptäckte dessutom när jag skalade av pappersomslaget att boken är vackert gul med en Tardis under - nörden i mig jublade! 



2 kommentarer: