måndag 15 maj 2017

The house at Baker Street


En av de stora fördelarna med Pocket shop (förutom härlig personal!) är att de skyltar böckerna med framsidan utåt. För mig som älskar att välja böcker baserat på omslag så hjälper det oerhört. 

Den här spanade jag in och blev kär i i somras och nu har den blivit läst. Den berättar om ett Sherlock Holmes-äventyr - men inte från det vanliga perspektivet. I den här boken är det kvinnorna som äventyrar - Mrs Hudson och Mrs Watson tar sig an ett fall som Holmes ratar. Detta leder dem in i en historia av utpressning, hemligheter och grymma mord. 

Jag har iofs inte läst några original-Sherlock men jag ser tv-serien med Benedict Cumberbatch framför mig när jag läser den här. 

Spännande, finurlig och jag tyckte den var härlig läsning. Jag gillar de kluriga kvinnorna och deras historier. Jag tycker att det var intressant att läsa om Sherlock ur ett kvinnligt perspektiv - från en som älskar honom men inte är förälskad i honom. 

Läsvärd!

1 kommentar: