torsdag 23 februari 2017

Operamopsen - så söt!


Det hela började på Bokmässan förra året - det gick runt två personer med mopshuvuden och stora plakat om RN ny bok. Något iögonfallande kan man ju säga... När jag sedan var på Kulturkollos bokälskarmingel låg boken där och jag kände att den borde bli min - jag vill så gärna ha en mops! (Tyvärr säger maken nej till den och andra liknande raser). 

Under Läsretreaten i Varberg började jag på boken och nu är det ett tag sedan jag läste ut den. Jag lyssnade lite på den också för att variera. 

Det är en charmig historia om ett gäng olika människor i en lägenhetsbyggnad. Ett stambyten ska ske och detta påverkar på olika sätt. Det är en hel radda med spännande karaktärer; en avdankad operasångerska, en fd militär med en hemlighet, en höftskadad mops, en ung tjej som hyr i smyg osv. 

Jag läste någonstans att boken passar om du gillade Tillsammans är man mindre ensam och jag håller med. Boken har nu hetta vidare till min mamma för feelgood som den här tycker jag ska spridas :-) Läsvärd! 

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Låter som att det kan vara något för mig.

    SvaraRadera