lördag 17 september 2016

Mamma är bara lite trött


Jag läste om den här på flera bloggar och tyckte att den lät intressant - speciellt då jag är småbarnsmamma, lärare och har varit sjukskriven för att ha gått in i den berömda väggen. 

Boken är bra, men jag känner ändå inte igen mig i den så som jag trodde att jag skulle göra. Mamman i boken har mycket större krav på sig själv, mycket svårare att kommunicera hur hon mår eller vill ha det och hon verkar ha familj och vänner som inte lyssnar eller förstår. Jag hade tur, jag sjukskrev mig tidigt - innan jag gick sönder helt. Jag brukar likna det vid en ballong som någon blåser upp. Om man få och då släpper ut luft så kan man fortsätta fylla på men har den väl spruckit så går den inte att få ihop igen. Tänkvärt. #lindaläser2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar