lördag 17 mars 2012

Titlar på "M"


En rejäl hög med böcker på M finns i min bokhylla, jag tog inte med alla...

Mitt nya jag och Mina hemligheter av Sophie Kinsella. Jag gillar båda två och jag tycker att Kinsellas fristående böcker (dvs de som inte är i Shopaholicserien) är riktigt bra.

Madame Bovary av Gustave Flaubert. Har nog inte läst den ännu men såg den som pjäs när jag gick i gymnasiet. En klassiker man bör ha läst tror jag...

Me and Mr Darcy av Alexandra Potter. Älskar. Potter och Darcy = kan inte bli fel!

Miss Mary Bennets självständighet av Colleen McCollough. Oläst men kan vara intressant. Gillar Austen spin offs.

Mannen som älskade Yngve av Tore Renberg. En kompis rekommenderade den här för många, många år sedan och ändå är den ännu oläst.

Min förlorade oskuld av Emma McLaughlin och Nicola Kraus. Oläst, fick den i ett pocketbyte med en vän.

Min bästa väns dotter och Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson. Olästa och vackra, är lite nyfiken på dem.

4 kommentarer:

  1. Det var en del det :) Håller med om Mina hemligheter men den andra har jag faktiskt inte läst ännu..

    SvaraRadera
  2. SV: Ja, jag anade nästan det. Det känns inte som om den borde vara svår så varva det med någon svårare kurs blir säkert kanonbra :)

    SvaraRadera
  3. Hannele: Var de bra?

    Nilma: Tror du kommer gilla den. Hoppas du kommer in på de kurser du sökt.

    SvaraRadera