torsdag 14 februari 2019

Juliet, naked



Eftersom den här kommit som film så har jag varit sugen på att läsa boken först - jag har läst och sett lite olika Hornbyromaner och gillar dem oftast. När sedan Anna tipsade om att den fanns på Storytel och att den var perfekt att lyssna på - ja, då var det ju bara att slå till.

Jag håller med, den är kul att lyssna på - den engelska versionen. Vi får följa tre olika personer: Tucker - en avdankad gammal rockstjärna, Duncan - Tuckers största fan och Annie - Duncans flickvän som kanske har tröttnat lite på att hela tiden leva i Tuckers skugga...

Det är flera intressanta historier vi får följa - mysteriet med vad som hänt med Tucker och vad hans låtar egentligen handlar om, Annie och Duncans förhållande och alla familjeangelägenheter som finns. Tänk att musik kan påverka så många och så mycket. Jag tycker också det är roligt att så många lägger ned så mycket tid att analysera låtars betydelse och sedan får vi höra vad de egentligen betyder.

Jag gillar boken och jag vill gärna se filmen!

Betyg: 🎸🎸🎸🎸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar