tisdag 12 februari 2019

Confessions of a shopaholic



Under läsretreaten i Varberg hittade jag den här boken i hotellets hyllor och ja, den lockade mig ju till läsning. Jag insåg efter ett tag att jag ju tidigare har läst några av delarna i Shopaholicserien men jag har inte läst den här som är den första. Sett filmen däremot - det har jag, flera gånger om.

Det var ganska roligt att läsa om Rebecka Bloomwood och hennes shoppande och de bekymmer som kommer därav. Boken skiljer sig väldigt mycket från filmen så man kan definitivt få ut mycket av båda, dessutom ger boken (tyvärr) rätt mycket igenkänning för mig. Jag må inte ha kreditkort och leva med skulder - eller vara intresserad av dyra märkesvaror - men jag känner igen hennes känslor för shopping och den logik hon använder sig av.

Det var skönt att läsa något att skratta högt åt - det har blivit mycket thrillers och mörka böcker på sistone - jag måste komma ihåg att läsa lite chick lit/feelgood däremellan.

Betyg: 🛍🛍🛍🛍🛍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar