söndag 12 augusti 2018

Manners & mutiny



Fjärde boken i serien om Finishing-skolan med de härliga unga kvinnorna är färdigläst och därmed är också den hör serien avklarad. Jag gillar den verkligen och blev nu sugen på att läsa om Parasoll-serien som följer efter. Jag blev iaf såpass inspirerad att jag ”råkade” passera SF-bokhandeln och köpte Carrigers fristående novellas. 



Det är såklart mycket som klaras upp nu i sista delen och i många fall blir det precis så som jag hoppats på. Det är spänning, steampunk, romantik och en skön blandning av härliga karaktärer och jag tröttnar inte på att läsa. Gail Carriger är definitivt en favoritförfattare och jag ser fram emot att ta mig an hennes senaste (än så länge ofullständiga) serie om Prudence. 


1 kommentar:

  1. (flamingopenna har väl alla:
    https://www.akademibokhandeln.se/vara/blyertspenna-flamingo/7350005112332/

    SvaraRadera