lördag 6 januari 2018

De fyra sista 2017



Jag lyssnade på The great christmas knit off  över julen och den var ganska söt. Kvinna blir lämnad vid altaret och när det sedan sker en sak på jobbet så tar hon sin hund och åker till den lilla byn Tinderdale för att hälsa på sin kompis. Kompisen är borta men kvinnan blir väl omhändertagen i denna vänliga by och en sak leder till en annan och hux flux så har hon bildat en stick-cirkel. 

Lite småmysig sådär med en överraskning eller två - men ändå ganska lätt att förutspå.

I juldagarna så släpptes Martina Haags nya som ljudbok så den lyssnades snabbt på under en långpromenad. Usch vad mycket ångest! Trots att jag bara kan relatera till en liten del av detta högstadieliv som beskrivs så känns den. Väldigt välskriven, som vanligt, och jag gillar att hon läser den själv. Fy för tonåren och all den ångest som finns där. Absolut läsvärd!

Bättre var det att läsa del två i Finishing School-serien av Gail Carriger. Jag läste första delen precis innan jul och jag ville ha mer. Mer vampyrer, mer varulvar och mer mysterier på den flygande skolan. Jag blev inte besviken! Här börjar det bli lite mer allvar också, nu blandas det in fler personer och det börjar visa sig att man inte bara kan vara god hela tiden... Kommer snart att slänga mig över del tre och fyra också! 

Årets sista bok blev Hälsa på recept av Anders Hansen (som också skrivit Hjärnstark). Jag passade på att lyssna på den medan jag sprang Sylvesterloppet på nyårsafton. Tycker dock att den var väldigt lik Hjärnstark så läs hellre den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar