fredag 17 mars 2017

Rocky Horror - jag får aldrig nog!

Igår var det dags för sing-along på Bio Roy (min favvo-biograf) och det var kultfilmen The Rocky Horror Picture Show. Jag gick på samma föreställning för två år sedan och jag ska på samma igen i april - men det här är verkligen något jag inte tycker man ska missa!

Näst intill alla är utklädda - Rocky Horror-style. Nätstrumpbyxor, korsetter, hattar och paljetter så långt ögat når - helt underbart! Jag hade slängt iväg en halsbandsbeställning av boblmafs egen smyckesgudinna, Camilla "Mind The book" och körde på svart och rött som kombo. Jag fick med mig Anna och Metta från Bokbubblarna och det var första gången för dem, jag tror de gillade. 



Man får en påse med rekvisita när man kommer, under filmens gång sjunger, dansar och spexar man. Spelkort och tvättsvampar slängs i luften, gummihandskar snärtas med och ficklampor lyses med. Så himla kul grej det här! Filmen är ju dessutom väldigt underhållande och det är bra skådisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar