fredag 6 januari 2017

Årets första bok!

Läslusten kom med det nya året (med hjälp av ett bra erbjudande från Storytel) och årets första bok avklarades redan på dag 2. Det blev Carrie Fishers Wishful drinking och det var några timmars intressant lyssning. 

Jag hade ingen direkt koll på henne, har faktiskt  inte sett Star Wars-filmerna i sin helhet förrän nu efter lyssningen, och därför var det en hel del fördomar som slogs i kras. 

Hon tar upp sitt liv - med droger, psykisk sjukdom och sin superkända familj. Lite sorgligt att lyssna på den nu när hon pratar om hur hon tagit elchocker för att må bra så hon kan leva för sin familj och så har hon precis dött... 


Jag kommer nog att lyssna på hennes The Princess diarist också - och nu har jag de senaste dagarna sett original Star Wars-filmerna. En tuff prinsessa den där Leia! 

1 kommentar:

  1. Jag vill verkligen läsa båda hennes böcker. Är ett stort fan av henne i Star Wars men vet väldigt lite om henne som person. Men hon verkar ha varit en väldigt fin människa som tvingades gå igenom mycket tungt och jobbigt. Jag grät när jag fick veta om hennes död. Så tragiskt. Och sen hennes mamma bara några dagar efter...

    SvaraRadera