onsdag 7 januari 2015

Årets första handlar om Austeniskt mord

http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/10919159_803527796387357_1035935976_n.jpgHej bloggen och välkommen till 2015. Årets första bok blev P.D. James När döden kom till Pemberley och det är ju något visst med Austenska berättelser och spin offs. Jag har inte ännu sett tv-serien som nyss gick på tv men det ska bli spännande att se den nu när boken är läst.

Först får man en liten tillbakablick i vad som händer i Austens Stolthet & Fördom och en liten extra berättelse om vad som händer efter Austens slut. Jag gillar verkligen det här, det känns som en fortsättning jag ställer mig bakom. Att få återse Mr Darcy och Elisabeth är riktigt härligt...

Sedan börjas förberedelserna för Lady Annes bal på Pemberley då Mrs Lydia Wickham plötsligt kommer inrusande och förtvivlat skriker att Wickham blivit mördad.

Ja, ett mordmysterium börjar jag alltså året med och det är väl inte riktigt min grej, men iom att det är karaktärer jag älskar och "känner väl" så är det underhållande läsning. Inte direkt jättespännande eller jätteklurigt men helt klart något för Austen-fanet.

Tack till Månpocket för rec.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar