torsdag 7 mars 2013

Boken alla boblmaffar bör läsa





Åh vad jag önskar att jag kommit på den här idén! Så kul, så fyndig och helt underbar - ett måste för oss twittrande boknördar. Twitterature är skriven av Alexander Aciman och Emmett Rensin, två unga grabbar som tagit ett gäng klassiker och skrivit om dem i twitterformat. Även om det ges en del spoilers så är det ju klassiker - de flesta kände jag redan till slutet på.

Jag älskar att få läsa Hamlets tweets, eller kanske var Elizabeth Bennetts bättre? Klart, Raskolnikovs var också bra. Och killen i The Great Gatsby. Och Emma Bovary. Och Dante.

Seriöst boblmaf - läs den! Den här borde vara ett måste i allas bokhyllor. Finns bl.a. hos Adlibris.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade inget mejl till dig, så jag kommenterar här istället, hoppas det är ok. Jag skulle vilja tipsa dig om min bok 'Saga Swärd - Omskakare och världsresenär' som kom ut i höstas på Vombat förlag. Det är en ungdomsbok med övernaturliga förtecken. Skulle vara kul om du ville läsa den och kanske skriva något om den på bloggen? Mig kan du bla nå här: http://www.facebook.com/SagaSward.
    Mvh //Taliah

    SvaraRadera