lördag 25 mars 2017

En naken varulv...

Okej, jag erkänner, jag dras lite åt science fiction- och fantasyhållet - både när det gäller läsning och tv-tittande. Tidigare i år så fastnade jag i en serie på Netflix (Bitten) pga att maken kollade på den. Eftersom det var rätt trevliga (läs: snygga) karaktärer i serien (och det faktum att de slängde av sig kläderna typ hela tiden) så blev det ett bra tidsfördriv. Tids nog fastnade jag för storyn också. En varulvsflock i Nordamerika som måste försvara sitt område, hålla sig hemliga och samtidigt en kärlekshistoria med den första (och enda) kvinnliga varulven som är arg över sin förvandling. (Okej, så serien är nog sådär egentligen men jag fastnar lätt i all skit maken kollar på.)

Iaf! Serien fick mig att tänka på en fristående serie om nakna varulvar som jag har i bokhyllan - lite "övernaturlig chic lit" typ. Rolig, spännande och lättsam. För några år sedan läste jag den första; How to flirt with a naked werewolf och nu läste jag den fristående fortsättningen; The art of seducing a naked werewolf

I den här får vi läsa om en alfahona som måste skydda sin flock från en nyfiken professor som kommit för att undersöka ryktet om varulvar i byn. Det är ju bara det att han är så läcker!

Jag tycker att det här är kul underhållning och det är ju lite kul att det är en ung kvinna som styr flocken - oftast är det ju en alfahane som har den rollen. 




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag gillar det rätt bra i böcker, tycker det kan bli lite fjantigt på film ibland.

      Radera