torsdag 19 januari 2017

Bokbubblarbok: Hustrun

En bok som de allra flesta hyllar. En bok som ska bli film med Glenn Close och den läskiga barfota-munken i Game of thrones. En bok som vi hade mycket att säga om när Bokbubblarna träffades igår - så här skilda åsikter brukar vi inte ha (oftast är det jag som skiljer mig). 

I början av boken får vi veta att ett par sitter på flyget från USA till Finland. Hustrun tänker lämna sin man. Han är prisad författare och hon är trött på honom. 

Ungefär där började jag tröttna på boken. Den går oerhört långsamt att läsa trots sina få sidor och jag tycker inte att det händer något. Det gör det ju såklart, man får en genomgång av deras liv tillsammans, men det väcker inte mitt intresse. Det finns en twist men den tycker jag att man snabbt listar ut - hade inte de andra sagt att det var en twist hade jag inte ens tänkt på den... 

Jag tycker hustrun känns lam och maken överdriven, inte ens sidofigurerna intresserar. Tyvärr inte alls min grej det här. Resten av Bokbubblarna tyckte si och så - den landade på 3,5 i snitt. 


3 kommentarer:

  1. Intressant att läsa! Vi ska läsa den i vår bokcirkel.

    SvaraRadera
  2. För mig var Hustrun en äktenskapsskildring helt i min smak! Kul när man tycker så olika om en bok. :)

    SvaraRadera