lördag 21 februari 2015

En annan version av Törnrosa

https://igcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/10949099_486881964784418_1178507981_n.jpgJag har sett så många tipsa om Neil Gaimans The sleeper and the spindle att jag var tvungen att låna den och läsa.

Kanske stressade jag igenom den, kanske förstod jag den bara inte men jag kan inte säga att jag riktigt tog den åt mig och blev imponerad. Visst är det en intressant version, lite girl power osv men ja, det var väl typ det.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag som älskade den. Tyckte den var så vacker, både i språk och illustrationer och älskade storyn. Lite humor, lite saga och lite zombiesar osv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla har varit positiva om den, jag ogillade den ju iofs inte men kände nog bara att den inte riktigt nådde fram till mig :-)

      Radera