torsdag 28 januari 2021

Harry Potter och de vises sten



Vi har högläst Harry Potter och de vises sten sedan i julas och det har varit både mysigt och spännande. Jag minns att jag läste den här i litt.vet-kursen jag läste för en sisådär 20 år sedan. Det var innan filmerna, innan hypen och jag läste inte resten av böckerna för den här gjorde inget för mig. Sedan blev den ju hur stor som helst och för några år sedan såg jag äntligen filmerna och ja, jag gillade dem. Jag kommer kanske inte bli en Potterhead (heter det så?) men det ska bli kul att läsa böckerna och se om filmerna - speciellt att få göra det ihop med Brita (som redan köpt en vit gosedjursuggla och döpt den till Hedwig) 🦉

Betyg: 💝💝💝💝

Igår började vi på nästa bok och den började såååå spännande 😊 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar