lördag 29 september 2018

Bokmässan 2018 - två dagar

Under torsdag och halva fredag har jag sprungit runt på den där stora händelsen som i september varje år samlar alla klänningstokiga, vinpimplande bokälskarna på ett och samma ställe; nämligen Bokmässan. 

Förra året hann jag vara där i tre timmar och sedan blev jag matförgiftad och missade allt. Allt mingel, alla bokbloggarvänner och framför allt en intervju jag skulle få göra med min favoritförfattare Jenny Colgan. 

I år tog jag revansch, så att säga. Iofs hade jag ingen att intervjua men jag har fått mingla och hänga med så många underbara bloggare/instagrammare som det ju känns som att jag känt i evigheter eftersom vi följer varandra i sociala medier osv. Att få träffa likasinnade är så härligt! Att dessutom få träffa författare, förlagsfolk och andra boktokar är riktigt härligt. 

God mat, passionsmojitos och mycket bubbel har det också blivit - det gör liksom till. Shopping då? Jo tack, det med. Mest till barnen och jobbet dock, tror faktiskt bara jag köpt en bok till mig själv - och den handlade om drinkar med Prosecco som bas 😉

Torsdagen i bilder:
































Fredagen i bilder:

























2 kommentarer:

  1. fina bilder, tänk att du fick krama Martina, ni är så fina båda två.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Vill verkligen dit nästa år!

    SvaraRadera