måndag 25 juni 2018

Bokbubblarna bubblar om Den svavelgula himlen

Bokbubblarna träffades för sommaravslut - tyvärr kunde vi inte sitta i Trädgårdsföreningen som vanligt eftersom regnet kom på att det inte varit framme på ett tag. Men men, vi klarar oss ändå.

Boken har lite vibbar av The Great Gatsby men kretsar kring en mans berättelse om den rika familjen Rabell och hans besatthet av den. Framförallt är det Stella som han inte kan slita sig från, men också Alex har han ett udda förhållande till. Vi får följa med dem alla tre genom livet från unga barn till äldre vuxna. Kärlek, lögner, jobb och familjerelationer är fokus.



Jag valde att lyssna på boken - det är Reine Brynolfsson som läser och han är mysig att lyssna på - men åh så långsam. Jag speedade upp till 1.75x och det var ändå för långsamt.

Väldigt många har hyllat boken men jag var inte överförtjust - det är alldeles för lite som händer, alldeles för tjötig och dessutom är det alldeles för mycket sex - varannan sida typ.

Bokbubblarna gillade den iaf och när diskussionen var slut var det dags att dela ut sommarpresenten - jag fick ett fint paket från Bea utan blogg och hon hade varit klurig som vanligt och matchat presenten med boken - en svavelgul burk med fantastiskt goda chokladkakor!








2 kommentarer:

  1. Den ska vi läsa till vår nästa bokklubb. Jag har inte läst den ännu, ibland är jag sugen på den ibland inte...

    SvaraRadera
  2. Gott med chokladkakor. Synd att du inte gillade boken. Har den på min TBR.

    SvaraRadera