lördag 15 juli 2017

Män förklarar saker för mig


Den här har jag varit sugen på att läsa ett tag, jag försöker ju vidga mina feministiska vyer (dvs ta reda på vad begreppet betyder för mig osv) och tänkte att den här kunde vara intressant. 

Nja. Den var hemsk. Det jag fick ut av den var att USA är ett hemskt land, kvinnor våldtas HELA tiden och män är maktmissbrukare. Nej, nej, inte ALLA män såklart. 

Jag tycker att det är väldigt sorgligt att författaren känner sig tvungen att varannan rad ungefär påminna oss om att alla inte är hemska och att det dessutom finns kvinnor som är det. 

Boken är inte dålig men jag hade förväntat mig något annat än det jag fick och den var långt ifrån det rosa fluff jag trivs bäst med. 

Kryssar "Med många ord i titeln" i Sommarbingot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar