lördag 18 juni 2016

Bästa sommarlovspresenten!

Igår gick jag äntligen på sommarlov (som i stort sett kommer avrundas med mammaledighet) och det ska bli sååååååå skönt att få vila, läsa och ta set lugnt. Just därför var det lite extra kul att gå till brevlådan när jag kom hem och där i hitta ett bokpaket från en kompis i England! 

Underbara Emma har skickat en ursnygg bok, som för övrigt kommer bli månadens Austenläsning, och Pride & Prejudice-klippdockor!!! Dottern hörde mig säga "Oh My God!" några gånger för mycket och började sedan själv lyfta upp böckerna och utbringa ett "Åh Gud!" varje gång :-p 


Eftersom jag är väldigt sugen på att se filmatiseringen "Love and friendship" ska det bli kul att läsa den först. Om jag förstår det rätt så är den baserad på Austens Lady Susan, en bok jag inte läst tidigare. 

Tack igen Emma! 

2 kommentarer: