söndag 27 november 2011

Tack alla bokbloggare!

Ja, tack vare er, utan att ens fråga om hjälp, så hittade jag rätt bok i födelsedagspresent till makens brorson.

Killen fyller 17 och läser mest deckare och fantasy/sci fi. Dessa är ju då inte mina genrer... Maken läser inte alls så han är inte heller någon hjälp. Att min kära äkta hälft dessutom är tidsoptimist Orvar betyder att jag fick besked om bokönskemål ca 2 timmar innan kalaset.

Jag tänkte febrilt på om jag hört talas om något på era bloggar och boken Geim dök upp i minnet. Minns att många av er skrivit väl om den, mindes också orden "Den ska jag ge till min tonårsson" från någon. Jag köpte den och chansade.

När brorsonen öppnar paketet säger han: "Åh, den här har jag velat läsa, en kompis har sagt att jag måste läsa den för den är tydligen jättebra, tack!"

Så jag tackar alla er bokbloggare! Utan er hade han fått en chokladask och lite trisslotter (makens förslag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar