söndag 11 april 2010

Svar till Vårskönt bokbyte

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Mestadels chic lit men jag försöker att komma ur det och är sugen på annat också.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Jag gillar Jane Austen (läst allt), Paolo Coelho (läst allt) m.fl. Man kan väl säga att de författare jag gillar har jag läst.

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? Läser gärna på engelska (är svensk- och engelsklärare så...)

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Helst inte, kan inte koncentrera mig

* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Inte direkt, men jag skulle kunna tänka mig att ha en liten Roald Dahl samling - har bara "Häxorna"

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Här på bloggen finns vad jag läst förra året och nu i år (se kanten). En lista på vad jag har i bokhyllan kan komma.

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Jag vill komma bort från vardagen och njuta av någon annans liv, gillar glada böcker.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken? Per Hagman avskyr jag mer än pesten, är inte heller förtjust i skräck, fantasy eller självbiografiska böcker (självklart finns det alltid undantag)

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken? Se min önskelista

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få? Inte som jag kan komma på...

* Vad gör du helst på fritiden? Träffar vänner, går på teater, läser, fikar, försöker träna, kollar på film med sambon osv.

* Samlar du på något? Tydligen smycken och nagellack (har väldigt mycket av detta :-) )

* Favoritfärg? Rosa, men nu verkar jag vara inne i en röd period

* Teve-serier som du uppskattar? How I met your mother, Mupparna, Big Bang Theory, Christine

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst? Romantiska komedier

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak? Te med fruktsmaker - grönt eller svart helst.

* Vilket slags godis tycker du bäst om? Gillar inte godis, men choklad går ned (gärna med nötter eller rolig smak) och sambon älskar pingvinstänger med mintsmak

* Stjärntecken? Skorpion

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket som ska föra tankarna till våren? Blomlökar och fröer - jag har inga gröna fingrar...

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett vårskönt paket? Jag blir glad för det mesta - läs mer om vad jag gillar här, här, här, här

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)? Inga allergier och det enda jag inte äter är fisk och svamp - tror inte du tänker skicka det va? ;p

Har du några frågor så säg till, du kan också läsa mer om mig i min vanliga blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar