lördag 22 augusti 2009

Till min hemliga bokvän

Pocket & Prassel 3.0 drar snart igång och för att min hemliga bokvän ska veta vad jag gillar så fyller jag i detta frågeformulär :-)

Angående böcker:
* Favoritgenre? - Chic lit är nog det som går lättast ned men jag försöker läsa annat också. Har en förkärlek för "glada" böcker och dömer oftast efter utsidan. Har en tendens att fastna i "30-nånting-åriga-singelkvinnor-med-kärleksproblem"-fällan. Undervisar i litteraturhistoria så klassiker är alltid trevligt. Gillar inte deckare eller hemskheter och orkar inte med alltför djupa böcker.

* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?) - Vet inte riktigt om jag har någon speciell favorit men jag har läst allt av Marian Keyes och Paulo Coelho. Janet Evanovich är grym och jag har läst hennes Plum-serie. Shakespeare är en annan favorit och där har jag också allt. Gillar Jane Green, har läst "Mellan raderna", "I dina kläder" och "The beach house". Gillar Kafka och har bara läst "Processen".

* Genre eller författare som du är nyfiken på? - Jasper Ffordes serie om Torsdag Nesta verkar intressant - har bara läst den första "Var är Jane Eyre?".

* Genre eller författare som undviks på liv och död? - Åsa Linderborg och Per Hagman är definitiva no no. Helst inte fantasy, thriller eller deckare.

* Läser du på andra språk än svenska? - Ja, gärna på engelska

* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? - ja, här på bloggen finns lite listor på vad jag läst, vad jag gillar och inte gillar.

Har inget emot begagnade pockets ( i någorlunda skick)

Angående prassel:
* Eventuella allergier? - Inga som jag vet om

* Favoritgodis? - Choklad och saltlakrits (gillar inte så mycket annat). Kolor, klubbor och polkagrissmak är också okej.

* Naturgodis - ätbart eller oätligt? - Jättegott!

* Favoritsnacks? - Lättsaltade chips, cashewnötter och pistagenötter

* Kaffe eller te? Vilken smak? - Absolut te! Jag älskar téer och kan inte få för mycket av det. Föredrar grönt (men dricker svart också) och gärna med fruktiga smaker. Är inte ett "Earl Grey"-fan.

* Kryddar helst med? - Bra fråga... Jag provar gärna lite nytt här.

* Vad tycker du verkligen inte om? - Svamp, för starka kryddor, gelegodisar och fisk (inte för att jag tror att du skickar fisk men...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar