måndag 28 oktober 2019

Hittade en tidig Colgan



Jag gillar att lyssna på ljudböcker om jag vet att jag ska bil länge så när jag skulle köra och hälsa på en kompis två timmar bort blev jag glad när jag hittade en kok av Jenny Colgan som verkade ny. Jag tyckte iofs att det var en konstig titel, och också lite konstigt att det kommit en ny bok som jag missat men ja ja. Jag började lyssna, lite konstigt att hon skulle skriva en bok som utspelar sig på 90-talet. My very 90’s romance - väldigt töntig titel. Innehållsmässigt klart bättre än titel och omslag. När jag lyssnat på ungefär halva (jag är lite trög) inser jag att det inte alls är en ny bok utan en gammal som fått ny titel (och ja, jag ser nu att det tom står på omslaget) nu när Colgan börjat bli en riktig hit här i Sverige. Inser dessutom att jag faktiskt har originalboken i bokhyllan. Oläst. Loppisfyndad. 



Talking to Addison heter den egentligen och den har nästan tjugo år på nacken. Jag tyckte om den - charmig och oförutsägbar och med härliga karaktärer - precis som det ska vara i en Colganbok. Här finns inga små bagerier, hundar eller bokaffärer - istället hittar vi en florist (typ) och en ung programmerare och en väldigt fin och intressant historia. 

Jag är glad att jag hittade den här, där finns lite av det där mörka i feelgooden som jag gillar hos Colgan. 

Betyg: 💬💬💬💬

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar