måndag 28 november 2011

Nästan en recension...

Det bästa av allt av Rona Jaffe.

En sådan bok! Gillar den starkt, men blir också arg och ledsen medan jag läser den. Jag tycker först att Caroline verkar vara så vettig, karriärsugen och mognare än de andra flickorna, men sedan visar hon en annan sida och jag blir upprörd. April får mig att gråta för att hon behandlas som hon gör - både av pojkvännen, hans vänner och sig själv. Och Gregg. Dumma, dumma Gregg. Jag vill bara skaka om henne och säga att allt kommer ordna sig. Jag blir glad för Barbaras skull - hon är stark!

Ja, hur ska man beskriva boken? Jag vet faktiskt inte, har hört "Sex and the city på 50-talet" och det är väl nära... Jag vet bara att den är intressant, läsvärd och lite spännande.

Läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar