lördag 22 augusti 2009

Absolute no no


Top 5 Böcker jag önskar att jag aldrig läst:

* Att komma hem ska vara en schlager av Per Hagman. Jag har nog aldrig spytt galla över en bok så mycket som den här. Jag tål inte Per Hagman. Jag hatar boken. (Här finns min sugiga recension)

* Röda rummet av August Strindberg. Jag vet, jag undervisar i litteratur men jag diggar inte Strindberg (eller Lagerlöf för den delen). Jag har försökt, men han är inte min kopp te. Tråkelitråktråk.

* Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Oh my God hur kan man skriva en bok där absolut INGET händer. Jag vet, alla har prisat denna till skyarna så jag är väl totalt okänslig och konstig men den var så totalt intetsägande.

* This charming man av Marian Keyes. Jag gillar Keyes böcker - har läst alla. Men den här, what the hell? 700 (!) j***la sidor som inte alls handlade om det jag förväntade mig. Djuuuuupt besviken!

* De utsatta av Birgitta Trotzig. Minns inte ens att jag läst den men den står med i mina boklistor. I min kommentar står det " Mer än urk! Så nedrans kass"

5 kommentarer:

  1. Oh noooo... jag som sett fram emot "This charming man". Hoppas jag gillar den ändå.

    Jag föll förresten inte heller för "Mig äger ingen"...

    SvaraRadera
  2. Se bara till att läsa på så du vet vad boken (Keyes) handlar om så blir du nog nöjd. Jag blev ju mest arg eftersom jag förväntat mig något helt annat...

    Skönt att höra att det finns någon mer som inte gillade Linderborgs bok :-)

    SvaraRadera
  3. Hej nu är det din hemliga bokvän igen, tänkte gå in å testa så det funkar och det gör det. Jag ska hålla utkik efter din uppdatering! :)

    SvaraRadera
  4. Åh åh. En till som inte förstod gejen med Hagmans bok!! Jag kom iofs inge igenom den. Hum. Undrar om jag kan ge den till min bokvän..? Moahahaha.. :)

    SvaraRadera
  5. Anonym: Nu har jag uppdaterat :-)

    Yllet: Elakt, ge inte bort boken - bränn den och dansa på dess aska istället! Moahahahahaha!

    SvaraRadera